Elsa Landberg: Det här är vad jag har lärt mig

Näst på tur att delge sina tankar hur det är att spela på college är Elsa Landberg. Hon pluggar och spelar för Florida Southern College.

Jag försökte skriva om min college upplevelse men kunde inte göra den rättvis. Istället kommer jag skriva om vad jag lärt mig!

  • Det finns så många fantastiska människor. Jag börjar nu på riktigt inse vilken tur jag har, att vart jag än är, hemma i Sverige eller här, är jag omgiven av riktigt bra människor och jag är tacksam. 
  • Coach Harris har under hela säsongen sagt ”Where there is opportunity, there is no excuses” och det är vad  jag försöker leva efter nu. Jag har fått så mycket möjligheter som andra inte fått. Man kan hitta ursäkter överallt eller bara inse att det faktist inte finns några.
    11221565_10207252096644976_1237405779476854512_o
  • Jag trodde jag visste vad ”mental toughness”  var innan jag kom hit. Sen såg Coach till att vi sprang varje morgon klockan 6 på morgonen, måndag till fredag, i sju veckor. Vi tränade kl 12-3 på natten efter en riktigt dålig förlust. Vi utsatte oss om och om igen för saker vi inte ville göra, det fick oss att inse att vi kan överkomma saker vi inte tror vi kan. 

IMG_4641

Folk har demonstrerat och sagt det här till mig under hela mitt liv. Men man glömmer att uppskatta hur många bra människor man är omgiven av, hur bra man har det och hur mycket man kan påverka, när man tar sin situation för givet.

Det är lätt att skriva allt det här. Utmaningen är att leva efter det varje dag. Jag kommer på mig själv att ta folk för givet, att komma på ursäkter för de dummaste saker och göra det lätta framför det svåra. 

Men nu har jag skrivit ner det måste hålla mig själv ”accountable” för det.  

Jag skulle absolut rekommendera att om man får chansen att åka och spela basket och studera på college ta den. Och du kan själv bestämma vad du vill ha ut av det.

Kommentera

